21 oktober 2020

TILLSATT CRM Specialist – konsult

Uppdraget är tillsatt

Plantagen ska rekrytera och kommer ha behov av en konsult undertiden. Du kan vara kandidat till både och.

I rollen som CRM Specialist är du en viktig person för att utveckla det operativa CRM-arbetet och kundkommunikationen till vår kundklubb. Du har en passion för kundresan och att skapa och utveckla budskap och innehåll baserat på kundinsikter och analys.

Du kommer vara en operativ nyckelperson i att säkra hur vi genom ett aktivt CRM-arbete och med hjälp av vår kundklubb och kunddata kan öka trafik, konvertering och kundupplevelsen på kort sikt och lång sikt. Det innebär bland annat att du kommer jobba med epost-marknadsföring, analys, segmentering, automatisering och kommunikationsflöden för ökad kundlojalitet.

Ett av dina prioriterade ansvarsområden kommer vara optimering, urval, analys och genomförande av kommunikation som vänder sig till våra kundklubbars medlemmar. Mycket av arbetet kommer att grundas på data vilket kräver en förmåga att sammanfatta data och omsätta insikter till konkreta lösningsförslag.

Du kommer att behöva vara väl insatt i hur olika kanaler samspelar och och skapa förutsättningar för att utveckla sättet som Plantagens kommunicerar med sina kunder genom hela kundresan.

Du ingår i CRM-teamet inom Marketing-avdelningen. Teamet är nordiskt och du jobbar nära övriga kollegor inom Marketing- avdelningen, samt andra avdelningar inom bolaget. Du rapporterar till CRM Manager.

Ansvarsområden:
– Sätta upp och äga analysrapportering gällande kommunikation till kundklubben
– Verifiera urval och test i syfte att säkerhetsställa kvalitet i uppföljning och analys
– Bygga, testa och implementera kommunikationsflöden
– Operativt stötta det löpande arbetet av epost- marknadsföring inom Marketing-avdelningen
– Agera super user för vår lojalitetsplattform
– Kontaktyta mot systemleverantörer
– Omvärldsbevaka och säkra att vi har möjlighet att genomföra ständiga förbättringar i kommunikationssätt
– Proaktivt presentera nya fokus och behov baserat på kundinsikter från vår kunddatabas

Personlighet:
För att trivas i rollen söker vi dig som:

– Ordningsam och strukturerad
– Drivs av goda resultat och ser förändring som en möjlighet till utveckling och att göra saker bättre
– God analytisk förmåga och kan tydligt förmedla resultaten till CRM-manager och berörda personer
– Är nyfiken och håller dig uppdaterad med det senaste inom CRM-området, samt de olika marknaderna
– Trivs i ett högt tempo och gillar en hög förändringstakt
– Är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs
– Värdesätter en organisation med gemenskap där vi engagerar oss i och stöttar varandra för att nå våra mål

Kvalifikationer/ erfarenhet:
– Kvalificerad utbildning inom CRM, analys och marknadsföring
– Minst 2 års erfarenhet arbete inom av CRM, marketing automation och lojalitetsprogram
– Erfarenhet av att jobba med kundkommunikation ur ett CRM-perspektiv
– Erfarenhet av att planera innehåll för respektive kanal
– Förmåga att sammanfatta data och resultat till konkreta rapporter och lösningsförslag
– Erfarenhet att jobba med kundsegmentering och att skapa kommunikationsflöden och dialoger baserat på dessa
– Erfarenhet av att analysera kundbehov och bedöma kund- och verksamhetsnytta
– Erfarenhet att jobba i CRM-plattformar så som Voyado, Adobe Campaign eller motsvarande.
– Har erfarenhet från att navigera i stora och gärna nordiska bolag
– God kommunikativ förmåga i svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:
– Goda kunskaper i norska och/eller finska i tal och skrift
– Erfarenhet av att jobba inom detaljhandel

Lokalisering/resor:
– Tjänsten är en heltidsanställning placerad i Barkarby.

För mer info om denna enorma önskelista kontakta Jens Beck-Friis 0731-822926 jens@enkl.se

 

Uppdraget är tillsatt

 

Dela jobbannons