KommunikationÖvrigt 4 oktober 2024

Får du ingen återkoppling?

Lite tankar.
Idag är det ett otroligt högt tempo. Det är många ansökningar till konsultuppdrag och fasta tjänster hos nästan alla företag. Trycket är så stort att företagen eller vi rekryterare har svårt att hänga med att upprätthålla god kommunikation. Processerna idag är så slimmade så att en sökande i vissa fall blir avfärdad nästa direkt när man gjort sin ansökan och då ofta utan återkoppling. Detta leder ofelbart till att den sökande har svårt att reda ut vad i profilen som inte stämde men än värre är att upplevelsen kan göra att kandidater kanske inte kommer söka fler tjänster på de företaget eller kanske genom just den rekryteraren. Jag själv är medveten om att jag tidvis tillhört den skaran som gett tunn återkoppling till kandidater och jag jobbar på att bli bättre:)

Dela nyhetsartikel

Senaste nyheterna

Digitalt
KommunikationÖvrigt 4 juni 2025

Specialistens återtåg i kölvattnet av tekniksprång och turbulens

De senaste åren har varit en tuff period för många bolag och konsulter. Resultat sjönk och det är fortfarande en global instabilitet. Jag har kollat runt lite och presenterar här några intressanta punkter som påverkar företag och konsultbranschen just nu.

Läs mer

En månadslön mer i fickan varje år med Utbetalning.com

Hej frilansare, hur har du det i den här tuffa konjunkturen? Vi har lärt känna ett företag som skulle kunna hjälpa dig att få mer pengar över varje månad. Utbetalning.com är ett nytt egenanställningsföretag som utmärker sig för att hålla en låg avgift på det belopp som frilansare fakturerar. Vi ...

Läs mer
KommunikationÖvrigt 7 april 2025

Framtidens arbetskraft: Frilansaren som företagets hemliga vapen

Arbetslivet förändras – är du redo? Den traditionella anställningen är på väg att omformas. Pandemin, den tekniska utvecklingen och skiftande värderingar hos arbetskraften gör att företag måste tänka om. Enligt ManpowerGroups rapport ”The New Human Age” söker Generation Z och Millennials mer flexibilitet, meningsfullhet och kontroll över sitt arbetsliv. Samtidigt ...

Läs mer