KommunikationÖvrigt 4 oktober 2024

Får du ingen återkoppling?

Lite tankar.
Idag är det ett otroligt högt tempo. Det är många ansökningar till konsultuppdrag och fasta tjänster hos nästan alla företag. Trycket är så stort att företagen eller vi rekryterare har svårt att hänga med att upprätthålla god kommunikation. Processerna idag är så slimmade så att en sökande i vissa fall blir avfärdad nästa direkt när man gjort sin ansökan och då ofta utan återkoppling. Detta leder ofelbart till att den sökande har svårt att reda ut vad i profilen som inte stämde men än värre är att upplevelsen kan göra att kandidater kanske inte kommer söka fler tjänster på de företaget eller kanske genom just den rekryteraren. Jag själv är medveten om att jag tidvis tillhört den skaran som gett tunn återkoppling till kandidater och jag jobbar på att bli bättre:)

Dela nyhetsartikel

Senaste nyheterna

KommunikationÖvrigt 7 april 2025

Framtidens arbetskraft: Frilansaren som företagets hemliga vapen

Arbetslivet förändras – är du redo? Den traditionella anställningen är på väg att omformas. Pandemin, den tekniska utvecklingen och skiftande värderingar hos arbetskraften gör att företag måste tänka om. Enligt ManpowerGroups rapport ”The New Human Age” söker Generation Z och Millennials mer flexibilitet, meningsfullhet och kontroll över sitt arbetsliv. Samtidigt ...

Läs mer
Man arbetar framför en bärbar dator

Ingen intervju – då är ditt CV problemet

Har du sökt 10+ jobb utan en enda intervju? Då är ditt CV problemet. Jag hör ofta och läser ofta om personer som har sökt väldigt många jobb, 100, 200+ jobb utan att få en enda intervju. Om du känner igen dig – sluta upprepa samma misstag. För sanningen är: ...

Läs mer
KommunikationIntervju 27 januari 2025

Marketing Automation kräver bättre planering 2025 där AI spelar större roll

Marketing Automation kräver bättre planering 2025 där AI spelar en allt större roll. Hur bör företag tänka 2025 när det gäller marknadsföring med Marketing Automation? Jag har intervjuat Rolf Kjerrgren, expert på insikt och datadriven kommunikation, marknadsföring och försäljning.   Rolf, hur hamnade du inom Marketing Automation, och vad har ...

Läs mer