en kopp kaffe
Övrigt 5 oktober 2015

6 anledningar till varför allt fler företag anlitar frilansande konsulter

1. Försäkring för att gasa och bromsa smidigt – Sverige har en trög arbetsmarknad vilket gör att det är lättare att anställa på uppdragsbasis.

2. Permanenta rekryteringar tar tid, under tiden måste man hitta en alternativ lösning.

3. Snabbt täcka upp för personal som exempelvis är sjukskrivna eller föräldralediga.

4. Den frilansande konsulten är oberoende och försöker inte sälja in andra tjänster.

5. Vissa kompetenser finns bara hos frilansande konsulter – de behärskar de senaste trenderna.

6. Den frilansande konsulten har ofta erfarenhet från flera olika branscher.

Vi erbjuder vassa frilansande konsulter inom kommunikation, design och digitalt. Bland kunderna finns bank, mode, telekom, byråer och offentliga bolag. Vi strävar alltid efter att vara en proffsig partner med en rak och tydlig affärsmodell. Ring oss när ni behöver anlita specialister.

Jens 0731-822926 jens@enkl.se

Dela nyhetsartikel

Senaste nyheterna

Digitalt
KommunikationÖvrigt 4 oktober 2024

Specialistens återtåg i kölvattnet av tekniksprång och turbulens

2023 och 2024 var och är en tuff period för många bolag och konsulter. Resultat sjönk och det är fortfarande en global instabilitet. Jag har kollat runt lite och presenterar här några intressanta punkter som påverkar företag och konsultbranschen just nu.

Läs mer
KommunikationÖvrigt 4 oktober 2024

Får du ingen återkoppling?

Lite tankar. Idag är det ett otroligt högt tempo. Det är många ansökningar till konsultuppdrag och fasta tjänster hos nästan alla företag. Trycket är så stort att företagen eller vi rekryterare har svårt att hänga med att upprätthålla god kommunikation. Processerna idag är så slimmade så att en sökande i ...

Läs mer
KommunikationTips och tricks 10 september 2024

Del 2: Fyra nya röda flaggor inför nya frilansuppdrag

Det finns många perspektiv på vad som gör ett samarbete mellan konsult och kund framgångsrikt. Här rundar jag av med del två, tips 5–8, av min artikel kring röda flaggor och vad en konsult och kund ska akta sig för i ett nytt kunduppdrag.

Läs mer